Průvodce po hipsterlandu vol. 1

Už nějakou dobu bydlím přímo v srdci čtvrti Veveří, která je (zřejmě díky tomu, že je zde umístěna Filozofická fakulta a Fakulta sociálních studií) centrem brněnských hipsterů. Rozhodla jsem se proto sestavit malého průvodce touhle jedinečnou částí moravské metropole. Níže najdete seznam vybraných obchůdků, náleven či jiných míst, která nesmíte při svém putování touhle čtvrtí minout.

Preclík + Rosebud + Patizon
Preclík je malinkaté pekařství nacházející se přímo naproti budově G Filozofické fakulty, takže sem během ukrutně krátkých přestávek často chodí tamní studenti. Kromě pečiva (včetně obligátních preclíků) si tu můžete koupit i zákusky a jiné dobrůtky.
Rosebud je roztomilé květinářství, které se nachází hned vedle Preclíku. Květiny jsou tu sice o něco dražší, ale zato nádherné. Jako bonus je tu k vidění krásný interiér (včetně ptáčků v kleci) a k poslechu hraje příjemná hudba.
Patizon je zelinářství, které leží o ulici dál. Ovoce a zelenina jsou vyskládány v proutěných košících, takže to tu vypadá spíš jako na farmářském trhu.
- Preclík: Gorkého 4; facebooková stránka
- Rosebud: Gorkého 4; webové stránky
- Patizon: Grohova 6; facebooková stránka

Falk
Legendární kavárna Falk je nefalšovaným centrem brněnských hipsterů nebo, chcete-li, společným detašovaným pracovištěm fildy a FSS. Kavárna se vyznačuje ošuntělým interiérem a v posledních letech bohužel i značně zpomalenou a zmatenou obsluhou. Poté, co jsem zjistila, že číšníci netuší, co mají v nápojovém lístku, na pivo jsem čekala přes půl hodiny, a navíc od kamaráda slyšela, jak to vypadá v kuchyni (o detailech se raději nebudu zmiňovat), zařekla jsem se, že do podniku víckrát nevkročím.
- Gorkého 12; facebooková stránka

Panksy + Sdílený showroom (Reparáda a Local Story)

Panksy je příjemná palačinkárna, kde připravují sladké a slané palačinky a přes oběd vaří polévky. Stěny jsou navíc pomalovány vtipným komiksem. Prostě podnik, jak má být.

Z palačinkárny se dá vejít do Sdíleného showroomu, který sdružuje butiky Reparáda a Local Story. Reparáda je obchod, pro který mám slabost. Zaprvé proto, že vyznává myšlenku slow fashion. A zadruhé proto, že šije, prodává a půjčuje šaty a sukně, které jako by vypadly z 50. let. Já sama jsem hrdou majitelkou červené zavinovací sukně s puntíky a chystám se pořídit si další retro kousek.
Local Story toho bohužel sama moc nevím, snad jen, že se specializuje hlavně na pánskou módy od českých návrhářů.
- Panksy: Jaselská 17; webové stránky
- Reparáda: Jaselská 17; webové stránky
- Local Story; Jaselská 17; webové stránky

Naše věci
Naše věci jsou malinká kavárna spojená s butikem, který mi stejně jako Reparáda naprosto učaroval. Naše věci šijí vlastní oblečení (převážně různě vzorované šaty), ale fungují také jako dámský second hand. Já odtud mám krásné námořnické šaty lemované květinovým vzorem.
- Jiráskova 16; facebooková stránka

Komentáře

Oblíbené příspěvky